Veebilehe pealkiri ehk tiitel


Nagu raamatutes, ajalehtedes, ajakirjades, jne, on ka veebilehtedel omad pealkirjad (ingl title).

Kui parasjagu mõnda veebilehte külastada, siis selle pealkiri ei ole alati nähtaval kohal.
Mõnikord on see aga kohe lehe päises ehk ülemisel ribal.

Aga see, et seda võib-olla lehel endal näha ei ole, ei tähenda, et see ei ole oluline veebilehe osa.

Esindab lehte otsingutes ja sotsiaalmeedias

Üks pealkirja olulisim ülesanne, on esindada veebilehte otsingutes ja sotsiaalmeedia postitustes.


HK Unicorn Squadil on esimene tulemus üsna lihtsa pealkirjaga – alamlehe nimetus (Home) ja ettevõtte nimi. Suur pluss on, et sellele järgnevad kohe lingid ka alamlehtedele ”Who we are” ja ”What do we do”.

Veel parem on, kui lehe pealkiri sisaldab paari-kolmesõnalist kirjeldust, millega ettevõte tegeleb. Nii võib su veebileht tulla Google otsingus välja kõrgemal kohal kui näiteks konkurendi veebileht ja nii otsijatele rohkem silma jääda.

Aitab aru saada, mis lehel paikned

Vahel, kui netis ringi surfata, võib juhtuda, et sul on järsku korraga lahti mitmeid või lausa kümneid erinevaid lehti.
Seitsmendal lehel olles võib-olla ei mäletagi enam, miks kolmanda või neljanda lehe avasid.

Õnneks on lehitseja ülemisel ribal näha lehtede pealkirjad.



Kui lehe pealkiri on väga pikk, siis see ei mahu sakile ära, aga õnneks näeb selle sisu pikemana, kui viia hiirekursor (nooleke) saki peale.